کلاس در خودروسازی

به نام خدا

سلام! بعد از بیست روزی که سرم خیلی شلوغ بود و هست، تصمیم گرفتم یواش یواش شروع کنم یک مطلب خوشگل بنویسم و با توجه به استقبال دوستان عزیز، هر وقت وقت کردم کامل‌ترش کنم تا شاید اگه عمری بود کامل بشه... بعد از این مطلب هم طبق فرمایش یکی از دوستان عزیز با کمک هم راجع به برترین خودرو در کلاس خودش تصمیم می‌گیریم و با توجه به جهانی بودن مخاطبان لامبورگونی، و اینکه همه‌ی مجلات معتبر ماشین در جهان مطالب ما رو کپی می‌کنن، توی فروشش در سطح جهانی تأثیر بذاریم.

کلاس در خودروسازی چیه؟ با توجه با اینکه مخاطبان صنعت خودروسازی، تک‌تک افراد روی زمین و شاید مریخ هستند، خودرو سازان برای فروش بیشتر و به دست آوردن بازاری بزرگتر، خودروهایی مطابق با ذائقه‌های ملت‌های مختلف و افراد گوناگون مثل جوانان و خانواده‌ها و افراد مسن تولید می‌کنند. هر چی یک خودروساز بزرگتر باشه و آینده‌نگرتر، کلاس‌های بیشتری از خودرو رو تولید می‌کنه... نمونه‌ی بارزش که همه میشناسن مرسدس هست که اصلاً آینده‌نگری مرسدس در حد بنزه!! طوری که کلاس اغلب ماشین‌های حاضر از روی نام گذاری مرسدس نام گذاری شدن.. مثلاً کلاس A یا B یا C یا... اولین بار توسط مرسدس به این نام خوانده شد و حالا برای دسته بندی هر خودرویی از این حروف استفاده می‌کنیم. خلاصه خودروسازان بزرگ، بزرگ فکر می‌کنند و این باعث بزرگی حال حاضر آنهاست. همچنان هم که همچنان است، ! کارخانه‌ای مثل پورشه، با وارد کردن خودرویی مثل پانامرا به بازار، طرحی نو در می‌اندازد و کلاسی نو در سال 2010 در صنعت خودرو ایجاد می‌کند. پس راه برای ایجاد کلاس جدید باز است. مثلاً خودروسازی مثل سایپا با خلق مدل تیبا زیبای ایرانی، یک کلاس متفاوت در سال 2011 ارائه داد. چیه؟ خوب کلاسه دیگه!؟ مگه چیه؟!

آیا کلاس بندی خودروها مهم‌اند؟ ماشین ماشینه دیگه... یکی کوچیک یکی بزرگ... برای عموم مردم مهم نیست. اما برای خودروسازان بسیار حیاتی است که در چه کلاسی توانایی تولید خودرو و رقابت با سایر خودروسازان را دارند. البته برای عموم مردم هم مهم هست اما نه به طور تخصصی... در حد شاسی بلند و پاشنه کوتاه و معمولی و هاچ‌بک کافیه..!! در واقع خودروسازان بیشتر از خود شما به این می‌اندیشند که شما به چه نوع خودرویی علاقه خواهید داشت. یک خودروساز مثل بنز، در اکثر کلاس‌های خودرو حکم رئیس را دارد و با طراحی‌های بی نظیر خود، مسیر را برای سایر خودرو سازان باز می‌کند. به این ترتیب است که تقریباً همه در جهان دوست دارند که بنز سوار باشند. پس طراحی خودروهای متفاوت و دلپذیر، باعث به وجود آمدن خودروها با ظاهر متفاوت و سپس کلاس بندی خودروها شده است.

 

موزه‌ی پورشه

سلام، اگر به آلمان و شهر اشتوتگارت سفر کرده باشید، حتما یادی هم از پورشه کرده‌اید و البته موزه‌ی پورشه! من که نرفتم! ولی از داخل سایت پورشه مطالبی رو خوندم که گفتم شاید جالب باشه...

قیمت بلیط ورودی 8 یورو هست که به پول ما میشه بیست هزار تومن و فقط تا 5 بعد از ظهر بلیط فروشی باز است! موزه هم از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر از سه‌شنبه تا یکشنبه باز است و دوشنبه‌ها هم تعطیل. اگر روز تولدتون باشه که اونجا میرید، بلیط رایگان است. در بازدیدهای گروهی (مدارس و...) شما را به قول خودشان با مهربانی به پای میز فروش بلیط دعوت می‌کنند، همچنین از راننده‌ی اتوبوسی که شما را رسانده است، با یک فنجان قهوه پذیرایی می‌کنند.

همچنین امکان انجام یک تور 60 دقیقه‌ای مخصوص بازدید خود ساختمان موزه و معماری آن که به قول خودشان نشان دهنده‌ی فلسفه‌ی شرکت و همچنین شخصیت شرکت است وجود دارد. برای ساختن این ساختمان، از بین 170 شرکت نهایتاً 10 شرکت انتخاب شدند و از بین آن 10 تا هم آخر کار را به بهترینشان دادند! ساخت آن از سال 2005 شروع شده و در اوایل 2009 تمام شده است.

بهای بلیط کودکان زیر 14 سال نصف است. همچنین در تورهای ویژه‌ی کودکان 7 تا 13 سال یک بازدید ساده و توضیحات کلی از تاریخچه‌ی شرکت ارائه می‌شود تا خسته نشوند. اگر شما با فرزندتان بروید، می‌توانید با پرداخت 2 یورو برای کودکتان دفترچه‌ای بخرید که در آن 10 سوال ساده نوشته شده که باید با کمک شما در طول بازدید به آن جواب دهد و در پایان هر ماه قرعه کشی می‌کنند و جایزه‌ی نفیسی می‌دهند.

آرشیو پورشه هم در نوع خود (که من سراغ ندارم نوعش رو) بسیار جالب است. بازدید کنندگان از پشت شیشه می‌توانند فضای 2000 متری از قفسه‌هایی که در آن‌ها تمام اسناد ریز و درشت پورشه از بدو تولد موجود است را مشاهده کنند. اسنادی مانند 2/500/000 عکس، 3000 جلد کتاب درباره‌ی خودرو و 1000 ساعت فیلم.

پارکینگ خودرو برای بازدید کنندگان هم موجود است. بریم؟